Teknisk information

På Sveriges dataportal har Mina ärenden samlat alla vägledningar, specifikationer och exempel. Beroende på vilken roll du har och vilket kompetensområde du tillhör tror vi att du kan ha intresse av olika dokument.

Den här standarden är framtagen av Mina ärenden som drivs av Skatteverket och är en del av Ena.

För alla

  • Det här är Mina ärenden
  • Versionshistorik

För dig som är verksamhetsutvecklare och digitaliseringsstrateg

  • Verksamhetsguide Producent
  • Verksamhetsguide Konsument
  • Kom igång-guide
  • Begreppsmodell
  • Kundhändelsetypskatalog

För dig som är tekniskt kunnig

  • Tjänstebeskrivning alternativt RAML-fil
  • Exempel på enkel kundhändelsetjänst

För dig som är intresserad av juridiken

  • Rättslig guide

Kontakta Mina ärenden

Har du frågor om standarden, kontakta arbetsgruppen Mina ärenden via e-post: minaarenden@skatteverket.se

Etableringen av den förvaltningsgemensamma digitala infrastrukturen är en del av Sveriges återhämtningsplan för att mildra effekterna av covid-19 och stärka den digitala omställningen. Satsningen finansieras av Europeiska unionens stimulanspaket Next Generation EU.

Hjälpte denna information dig?

Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan

Senast uppdaterad: