Ärendeåterkoppling för dig som offentlig aktör

Den nationella standarden för ärendeåterkoppling kan användas av kommuner, regioner och statliga myndigheter som vill förbättra sin ärendeåterkoppling. Standarden gör det även möjligt att samla ärendeåterkoppling från olika verksamhetssystem eller till och med olika aktörer och visa upp i ett och samma användargränssnitt, till exempel Mina sidor.

Förberedelser

Här kan du läsa om vilka förberedelser som behövs för att anamma standarden.

Använd standarden

Om du vill lämna ut er ärendeåterkoppling till andra, eller om du vill samla ihop och visa er ärendeåterkoppling tillsammans med andras krävs en anslutning.

Versionsuppdatering

Standarden uppdateras löpande utifrån behov av de som använder den. Gällande version finns på Sveriges dataportal.

Standarden förvaltas av Skatteverket

Standarden är framtagen av Mina ärenden som drivs av Skatteverket och är en del av Ena.

Delta på webbinarium

Mina ärenden håller regelbundet webbinarier för att berätta om standarden för samlad ärendeåterkoppling och hur man kan komma igång med att närma sig standarden.
Läs mer och anmäl dig.

Kontakta Mina ärenden

Har du frågor om standarden, kontakta arbetsgruppen Mina ärenden via e-post: minaarenden@skatteverket.se

Etableringen av den förvaltningsgemensamma digitala infrastrukturen är en del av Sveriges återhämtningsplan för att mildra effekterna av covid-19 och stärka den digitala omställningen. Satsningen finansieras av Europeiska unionens stimulanspaket Next Generation EU.