Ärendeåterkoppling till dig som privatperson eller företagare
Standarden för samlad ärendeåterkoppling är framtagen som ett stöd till offentliga aktörer som vill förbättra sin service till privatpersoner och företag. Den kan användas till att både förbättra och samla ihop ärendeåterkoppling, för att ge dig bättre koll på dina ärenden.
Den här standarden är framtagen av Mina ärenden som drivs av Skatteverket och är en del av Ena.
Vi i Mina ärenden hjälper kommuner, regioner och myndigheter att tillgängliggöra sin ärendeåterkoppling, så att de själva eller andra kan bygga webbtjänster som kan samla ärendeåterkoppling gentemot privatpersoner och företag. Vi kommer inte bygga någon sådan webbtjänst själva.
Du som privatperson eller företagare behöver varken känna till initiativet eller agera. Men på sikt hoppas vi att du ska märka av att du fått ökad insyn och kontroll över dina ärenden.
Kontakta Mina ärenden
Har du frågor om standarden, kontakta arbetsgruppen Mina ärenden via e-post: minaarenden@skatteverket.se
%20Finansieras%20av%20Europeiska%20unionen_f%C3%B6rl%C3%A4ngd.png)
Etableringen av den förvaltningsgemensamma digitala infrastrukturen är en del av Sveriges återhämtningsplan för att mildra effekterna av covid-19 och stärka den digitala omställningen. Satsningen finansieras av Europeiska unionens stimulanspaket Next Generation EU.
Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan
Senast uppdaterad: