Mina ärenden – Standard för samlad ärendeåterkoppling

Det ska vara lätt för privatpersoner och företag att hålla koll på sina ärenden hos det offentliga. Därför har Mina ärenden tagit fram en standard för samlad ärendeåterkoppling. Den kan användas av offentliga aktörer som vill samla ihop sin egen ärendeåterkoppling från olika verksamhetssystem och visa upp den på till exempel Mina sidor. Standarden kan även användas till webbtjänster som visar samlad ärendeåterkoppling från olika offentliga aktörer.

Mina ärenden är en del av Ena och förvaltas av Skatteverket.

Webbinarium

Mina ärenden håller regelbundet webbinarier om standarden för ärendeåterkoppling för alla som är intresserade. Läs mer om kommande träffar.

Om standarden

Standarden för samlad ärendekoppling är framtagen för att kommuner, regioner och myndigheter ska kunna ge bättre service till privatpersoner och företag. Här får du en introduktion till standarden och varför den behövs.

Kontakta Mina ärenden

Har du frågor om standarden, kontakta arbetsgruppen Mina ärenden via e-post: minaarenden@skatteverket.se

gg

Etableringen av den förvaltningsgemensamma digitala infrastrukturen är en del av Sveriges återhämtningsplan för att mildra effekterna av covid-19 och stärka den digitala omställningen. Satsningen finansieras av Europeiska unionens stimulanspaket Next Generation EU.