Mina ärenden
Mina ärenden erbjuder ett standardiserat sätt för hur det offentliga lämnar ärendekoppling.
Det skapar förutsättningar för offentliga och privata aktörer att ge användare en samlad och behovsanpassad ärendeöversikt, vilket ger ökad insyn och kontroll över sina ärenden.
Leveranser från byggblocket
- Verksamhetsguider för konsumenter och producenter
- Tjänstebeskrivning inklusive RAML-fil
- Kom igång-guide
- Teknisk anslutningsguide
- Rättslig guide
- Prototyper: Enkel kundhändelsetjänst och Företagstjänsten
- Begreppsmodell
- Kundhändelsetypskatalog
- Pilot Mina byggärenden
- Analys av vidareförmedlingstjänst
- Insatser för ökad anslutning
Mer om byggblock Mina ärenden
- Skatteverket är ansvarig myndighet
- Mina ärenden (skatteverket.se) Länk till annan webbplats.
- Mina ärenden (dataportalen.se) Länk till annan webbplats.
Etableringen av den förvaltningsgemensamma digitala infrastrukturen är en del av Sveriges återhämtningsplan för att mildra effekterna av Covid-19 och stärka den digitala omställningen. Satsningen finansieras av Europeiska unionens stimulanspaket Next Generation EU. Sveriges återhämtningsplan (regeringen.se) Länk till annan webbplats.
Hjälpte denna information dig?
Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan
Senast uppdaterad: