Digital post för företag
Med en digital brevlåda kan aktiebolag, handelsbolag, kommanditbolag, bostadsrättsföreningar och ekonomiska föreningar få post från offentliga aktörer digitalt istället för på papper.
Har du en enskild firma?
För att ta emot post digitalt som enskild firma behöver du skaffa en digital brevlåda för privatpersoner.
Det här är digital post
För att kunna ta emot digital post från offentliga aktörer behöver du en digital brevlåda och en e-legitimation. Det finns tre digitala brevlådor som du som företagare kan välja bland och det är gratis att skaffa en. Det är du som är firmatecknare för ditt företag som kan skaffa en digital brevlåda för ditt företag.
Vilka kan jag få digital post ifrån?
Du kan få digital post från de offentliga aktörer som är anslutna som avsändare till tjänsten Mina meddelanden. Vissa avsändare skickar all post digitalt, andra skickar bara vissa typer av meddelanden.
Så här får du din post digitalt
För att börja ta emot din post digitalt behöver du och ditt företag ha en digital brevlåda och en e-legitimation. Det finns tre digitala brevlådor att välja bland. Välj den brevlåda som passar dig bäst. Vill du ta emot digital post från både offentliga aktörer och från företag väljer du Kivra eller Fortnox företagsbrevlåda. Om du bara vill ha post från offentliga aktörer i din brevlåda väljer du Min myndighetspost.
- Fortnox företagsbrevlåda Länk till annan webbplats.
- Kivra Företagsbrevlåda Länk till annan webbplats.
- Min myndighetspost Länk till annan webbplats.
När du skaffar en digital brevlåda behöver du godkänna villkoren för den brevlåda du valt samt användarvillkoren för Mina meddelanden som gör att du kan ta emot post digitalt från anslutna offentliga aktörer.
Ditt svar hjälper oss att förbättra sidan
Senast uppdaterad: